Slovníček čar a kouzel 1

18. října 2006 v 16:03 | Kejsinka |  Slovníčky
Accio!
Latinský kořen: accedo ( přiblížit, přijít blíže/být přidán (u věcí) )
Účinky: Toto kouzlo je používáno k pohybu věcí směrem k vám, kdekoli se nacházejí. Základ kouzla tkví ve vyslovení formule; čím dále se předmět nachází a čím je větší, tím je těžší jej přivolat.

Alohomora!
Latinský kořen: neznámý
Účinky: Zaklínadlem Alohomora se dají odemknout dveře a další předměty, když jsou zamčeny. Kouzlo také odemkne většinu dveří a předmětů uzamčených kouzly (viz. Collorportus! ), ale některé ne, jako například jedny z dveří Oboru záhad ve Fénixově řádu.

Anapneo!
Latinský kořen: apnoe (zástava dýchání ve spánku)
Účinky: Použitím tohoto zaklínadla se zbavíte nepříjemného zaskočení a můžete opět volně dýchat.

Aparecium!
Latinský kořen: appareo (obnovit viditelnost, objevit se, patrný)
Účinky: Kouzlo bylo použito pouze jednou, a to Hermionou. Zviditelňuje neviditelný inkoust.

Apparate!
Latinský kořen: appare (objevit se)
Účinky: Způsobí to, že předmět zmizí z nějakéh místa a objeví se na jiném.

Avada Kedavra!
Arabský kořen: abracadabra (nechť je tato věc zabita)
Účinky: Jedna z nejhorších kleteb, která vraždí. Mnoha kouzelníky je považována za naprosto nehorší, protože zabije cokoli nebo kohokoli. Také se stala jednou z Kleteb, které se nepromíjejí, kleteb, jejichž použití je ilegální a stanete se pro něj jedním z Azkabanských vězňů (viz. Crucio! a Imperio!).

Avis!
Latinský kořen: avis (pták)
Účinky: Používáme ke zkoumání hůlky, můžou z ní vylétnout malí ptáčci, kteří ukazují na pracovní kondici.

Balit!
Kořen: český
Účinky: Zabalí vám věci, a když ho umíte opravdu dobře, samy se srovnají a ponožky se dokonce stočí do oněch známých klubíček.

Bombarda!
Latinský kořen:bombarda (puška, dělo)
Účinky: Toto kouizlo má stejný účinek, jako by vaše hůlka vystřelila menší dělovou kouli…



Colloportus!
Latinský kořen: colligo (upevnit, pevně spojit)
Účinky: Užívá se k uzamčení dveří nebo věcí, které mohou být uzamčeny. Kouzlo ale snadno otevře zaklínadlo Alohomora! , takže jeho použití je účinné jen proti mudlům, motákům, nebo může sloužit k pozastavení kouzelníka (asi tak na vteřinu).

Crucio!
Latinský kořen: crucio (mučení, utrpení)
Účinky: Kletba Cruciatus způsobuje krutou bolest komukoli, kdo je vystaven jejímu působení. Při působení delším než jedna minuta může způsobit trvalé poškození mozku (jako se to stalo Frankovi a Alici Longbottomovým). Snad právě proto je další ze třech Kleteb, které se nepromíjejí (viz Avada Kedavra! a Imperio! ).

Deletrius!
Latinský kořen: deleo (vyhladit, vymazat, zrušit)
Účinky: Po použití tohoto kouzla předmět zmizí. Pokud je kouzlo provedeno nesprávně, může postupně blednout nebo také zmizet jen jeho část.



Diffindo!
Latinský kořen: diffundo (rozrůst se, rozptýlit se, vylévat)
Účinky: Toto zaklínadlo donutí předmět, aby se rozdělil nebo rozbil. Hlavním základem úspěchu tohoto kouzla je hůlka.

Dissendium!
Latinský kořen: dissimulo (zatajit, maskovat)
Účinky: Formule kombinovaná s poklepáním hůlkou otevře hrb sochy jednooké čarodějnice, která se nachází ve třetím patře bradavického hradu. Kouzlo by tedy mělo otevírat tajné vchody a chodby.

Engorgio!
Latinský kořen: neznámý
Účinky: Po použití tohoto kouzla se tvor zvětší asi na dvojnásobek své původní velikosti.

Ennervate!
Latinský kořen: neznámý
Účinky: Používáno pro oživení osob, které byly uvedeny do bezvědomí kouzlem Mdloby na tebe!. Pokud je někdo tímto zaklínadlem oživen, otevřou se mu oči a jsou oslepené. Smysly se ale rychle vrátí.


Evanesco!
Latinský kořen: evanescence (vyprchat, zmizet)
Účinky: S pomocí tohoto kouzla mohou věci mizet. Ve Fénixově řádu bylo toto kouzlo používáno pro odstranění lektvarů z kotlíku nebo pro uklizení svitků pergamenu. Proč předměty vymizí nebo nevymizí celé nevíme. Kouzlo, které přivede předměty zpět možná existuje, ale nemůžeme to potvrdit ani ověřit, protože jsme pouzí mudlové.

Everte Stati!
Latinský kořen: everte (vyvrátit, podkopat), stati (rovnováha)
Účinky: Nepřítel ztratí rovnováhu a upadne.

Expecto Patronum!
Latinský kořen: exspecto (hledat, očekávat) patronus (patron, ochránce)
Účinky: Zaklínadlo Patronus je vysoce pokročilá magie, které se učí až po zkouškách NKÚ a odráží útok mozkomorů. Když ho použijete, kouzlo vytvoří Patrona, který vás ochrání proti mozkomorům. Podoba Patrona je u každého kouzelníka jiná, protože odráží osobnost svého tvůrce. Pro jeho vytvoření musíte vyřknout zaklínadlo a soustředit se přitom na nějakou vaši šťastnou vzpomínku, čím bude vzpomínka šťastnější, tím mocnějšího Patrona vykouzlíte. Ochranu proti mozkomorům vám toto kouzlo zajistí díky tomu, že pro jeho vytvoření využijete to, čím se mozkomoři živí - štěstí, naději a přání zůstat naživu.

Expelliarmus!
Latinský kořen: expello (odstranit, vypudit, vyhostit)
Účinky: Odzbrojující zaklínadlo se používá pro něčí odzbrojení, nejběžněji při soubojích. I když je to jednoduché kouzlo, může kouzelníkům a čarodějkám dostat se z vypjatých situací a nepříjemných setkání tak, jako se to povedlo Harrymu na konci Ohnivého poháru při střetu s lordem Voldemortem.

Feraverto!
Latinský kořen: fera (šelma, divoké zvíře)
Účinky: Změní jakékoli zvíře v pohár odpovídající velikosti.

Ferula!
Latinský kořen: neznámý
Účinky: Toto kouzlo vytvoří dlahy a obvazy a provizorně zafixuje poraněnou nebo zlomenou končetinu.

Finite Incantatem!
Latinský kořen: finis (konec, hranice)
Účinky: Zruší účinky právě probíhajícího kouzla.

Flagrate!
Latinský kořen: flagro (planout, rozpálit, jas)
Účinky: Toto kouzlo bylo použito ve Fénixově řádu, pro vytvoření ohnivých křížů, které informovaly o tom, jaké dveře už na Odboru záhad Hermiona otevřela.

Furnunculus!
Latinský kořen: neznámý
Účinky: Kletba Furnunculus je příčinou vypučení nepříjemných nežitů. Neměla by se ale kombinovat s kouzlem vyvolávajícím rosolovatění nohou, protože postiženému vypučí po celém obličeji tykadla nebo chapadélka.

Impedimenta!
Latinský kořen: impedimentum (překážka, nesnáz)
Účinky: Znehybní nepřítele, ale když se kouzlo metá po zbroji nebo jiným kovovým předmětům, mine se účinkem a neškodně se odrazí. Při zasažení kouzlem osoba "zmrzne", ale po chvíli se začne být oběť schopna pohybu.

Imperio!
Latinský kořen: imperium (mocnost, autorita, povel, nařízení, dozor)
Účinky: Kletba Imperius se používá pro kontrolu nad chováním osob. Někteří opravdu nadaní kouzelníci se ale účinkům této kletby dokážou bránit a zdaleka nejsou tak povolní jako jiní, je to ale velice pokročilá obrana proti černé magii. Ve stavu zakletí touto kletbou je mudla, kouzelník nebo moták schopen všech věcí, které by normálně nedokázal. Dokáže věci, které by normálně jeho pud sebezáchovy, reflexy nebo láska zavrhly, je schopen zabít své nejbližší nebo sebe, je schopen toho, co by přeze své fobie normálně nedokázal a je v plné moci kouzelníka, jenž kletbu vyslal. Díky tomu je to poslední z Kleteb, které se nepromíjejí (viz. Avada Kedavra! a Crucio!).

Immobilis!
Latinský kořen: immobilis (nehybný)
Účinky:Zmrazovací kouzlo - znehybní nepřítele.

Incarcerous!
Latinský kořen: carcer (vězení, cela, žalář)
Účinky: Toto kouzlo používala v knihách pouze profesorka Umbridgeová. Když Umbridgeová použila kouzlo proti kentauru Magorianovi, "provazy vyletěly provazy jako klubko hadů a pevně ovinuly kentaurovu hruď a spoutaly mu ruce."

Incendio!
Latinský kořen: incandia (oheň)
Účinky: Kouzlo, které rozdělá oheň.

Klihando!
Latinský kořen:
Účinky: Osobě postižené tímto kouzlem se přilepí jazyk na patro, takže nemůže vydat ani hlásku a navíc je to docela nepříjemné.

Legilimens!
Latinský kořen: lego (chytat, vybrat si, sbírat, číst)
Účinky: Používá se pro čtení myšlenek. S jeho pomocí se dá vniknout do cizí mysli a zahlédnout záblesky jeho vzpomínek a snů.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama